תיאור ומבנה של כלב רועים גרמני

  תיאור ומבנה של כלב רועים גרמני – LADOG

מהו הגודל התקין של כלב רועים גרמני? מהו משקל הממוצע של כלב רועים גרמני?
איך המבנה של כלב רועים גרמני עוזר לו ככלב עבודה?
כלבי רועה גרמני פותחו בכדי להתאים בצורה הטובה ביותר לצורכי העבודה לכן מומלץ בגידול גזע זה לשמור על גודלו כמצויין בתקן הגזע , (זכר עד 65 ס"מ ונקבה עד 60 ס"מ)לשמור שגודלו לא יהיה גדול מידי ,גודל הכלב גורם לו לסרבול ומפחית מאוד את יעילותו ככלב עבודה,תכונות של כלב עבודה הן זריזות ועמידות לאורך שנים ,כלבי רועה גרמני גדולים מהתקן גורמים לכלב להתעייף מהר מאוד והתכונות הבסיסיות של כלב עבודה עבודה טוב הן שהכלב מסוגל לעבוד ללא קושי אפילו מספר שעות ברצף, כלב כבד וגדול מידי לא יצליח לעבוד יותר מעשרים דקות ברצף .
מבנה שעוזר לכלב לתפקד ככלב עבודה היא אורכו של כלב רועים גרמני ,כלב ארוך זה בעל יכולת לכסות מקסימום שטח במינימום צעדים. הפרופורציה התקינה של הגוף, הקשיחות של הגב והשרירים מאפשרים לכלב לדחוף את עצמו קדימה עם צעדים ארוכים מאוד. מבנה הראש של כלבי הרועה גרמני הוא נקי, חד וחזק. הראש של הכלב מזדהה עם יכולות לא מוגבלות. הוא צריך להיות בעל פרופורציות לגוף ולא צריך להיות מגושם, למרות שבקרב הזכרים הראש גדול יותר מאשר אצל נקבות.

תיאור ומבנה של כלב רועים גרמני

רועה גרמני, כלב מיסיבי מאוד, חסון, ארוך במקצת ובעל מבנה עצמות מוצק.
הרושם הראשוני שמתקבל מכלב רועה גרמני הוא חוזק, זריזות, חייה עם הרבה שרירים, מרתיע ומלא חיים. הכלב מושך את העיניים של הסובבים אותו. ארוכו גדול מגובהו, מאופיין בחלק מהמקרים בזיוות בחלק התחתון של גבו. הגובה הממוצע של זכרים הוא 60 ס"מ – 65 ס"מ ונקבות 55 ס"מ – 60 ס"מ עד לשחמות.
המידות הללו מתבססות על קו אנכי מקצה הכתפיים עד לקרקע לא כולל גובה הפרווה מאחר וזו לא משקפת את הגובה האמיתי של הכלב. יש לציין שסטייה מעל לגובה או מתחתיו היא מקובלת ולכל סטייה ייתרון משלה. לדוגמא: כלב נמוך בעל יכולות תמרון ומהירות גבוהות יותר מאשר כלב גבוה (רוב כלבי העבודה בעולם כולל כלבי צבא ומשטרה, הם כלבים נמוכים ומהירים). המשקל הממוצע של כלבי רועה גרמני נע בין 25 ק"ג ל- 40 ק"ג, בדר"כ ישנם הפרשים של 10 ק"ג בין הזכרים לנקבות. רועה גרמני מתפתח עד גיל 3 בכל הקשור למשקל גופו מאחר וראשו מתרחב, גופו גדל ומסת השריר שלו עולה.
הראש הוא ארוך וחזק עם שפתיים משני צדדיו. מבנה הפה מאפשר לרועה גרמני לפעול ככלב עבודה מצוין מאחר והוא בעל צורה מושלמת לאחיזה בדברים ובעל כוח תפיסה חזק מאוד. לאוזניים יש כמה דגשים: חלק קידמי פתוח, וזקופים קדימה בזמן התבוננות ומתן תשומת לב. במשך הזמן שהכלב עסוק בלהקשיב לדברים בסביבה, הוא מטה את האוזניים לצדדים אך עדין זוקף אותם כלפי מעלה. אוזניים תקניות הן אוזניים בעלות פרופרציה מדוייקת וממוקמות באמצע הגולגולת. גורים בדרך כלל אינם מעמידים את האוזניים עד להגעתם לגיל בוגר יותר של ארבעה עד שישה חודשים (בתקופת החלפת השיניים, גורים רבים מפילים את אוזנייהם מאחר וכל הכוח שבגופם מתרכז בצמיחת שיניים, אך לאחר תקופה זו האוזניים חוזרות להיות זקופות).
העיניים בצורה עגולה ולרוב בצבע שחור,חום ולעיתים רחוקות מאוד ישנם עיניים בהירות.

ישנן 42 שיניים חזקות, 20 למעלה ו-22 למטה. המבנה של השיניים העליונות והתחתונות נותן מגע ושילוב רק בחלק הקדמי של הפה בעת סגירת הפה, דבר המאפשר נשיכה עוצמתית. מבנה פה אחר שבו, השיניים העליונות פוגשות את השיניים התחתונות באופן ישיר, מוריד מעוצמת הנשיכה.
הצוואר מאופיין בפרווה קצרה, חזק, שרירי ובעל מבנה ארוך. פרופורצינאלי למבנה הראש ולא גורם לקמטים בעור. כאשר הכלב דרוך או נרגש, ראשו מורם והצוואר נמתח קדימה ולמעלה.
הזנב מאופיין עם פרווה ארוכה יותר מאשר הראש והצוואר, רחב יחסית לכלבים אחרים ובקצהו די קשיח.
חזה עמוק ורחב, מעניק לרועה גרמני עוצמה ויופי. צלעות בעלות קימור מסויים, בטן מוחזקת היטב.
עצמות הרגליים חזקות מאוד, ולעיתים בעלות זיוות מסוים כלפי מטה. ייתרון כוח הרגליים בגזע הרועה גרמני מעניק יכולת ריצה לטווח ארוך במינימום מאמץ.

חזרה לדף הראשי של הרועה גרמני -לחצו כאן 

לחצו כאן – לקורס אילוף מקיף בחברת LADOG

לחצו כאן – למחירים ומסלולים של קורסי האילוף בחברת LADOG

לטיפים מקצועיים לאילוף – לחצו כאן