רועה בלגי מלינואה

אילוף רועה בלגי מלינואה – LADOG

רועה בלגי מלינואה  – אופי ומאפיינים, גידול נכון, אילוף מלינואה למשמעת והגנה. אנו במרכז לאילוף כלבים LADOG בעלי ידע מקצועי ונסיון רב באילוף כלבי מלינואה – belgian shepherd malinois dog – באתר זה מידע רב אודות רועים בלגי מלינואה. 

סרטוני אילוף של כלבי רועה בלגי מלינואה בסיום קורס אילוף בחברת – LADOG

לאסי- גורה של רועה בלגי מלינואה בסיום קורס אילוף בחברת LADOG

כלבי רועה בלגי מלינואה בקורס הגנה בחברת – LADOG

רימי – גורת רועים בלגית מלינואה  (לאחר חודש וחצי אילוף בפנסיון) בסיום קורס משמעת בחברת LADOG

צ'ירו – רועה בלגי מלינואה גור (לאחר חודש וחצי אילוף בפנסיון) בסיום קורס אילוף למשמעת בחברת LADOG

זואי – כלבת רועים בלגית מלינואה  (לאחר חודש וחצי אילוף בפנסיון) בסיום קורס משמעת בחברת LADOG

לוקה – כלבת רועים בלגית מלינואה  (לאחר חודש וחצי אילוף בפנסיון) בסיום קורס משמעת בחברת LADOG

אוצ'ו – רועה בלגי מלינואה (לאחר חודש וחצי אילוף בפנסיון) בסיום קורס אילוף למשמעת בחברת LADOG

מקס – רועה בלגי מלינואה גור (לאחר חודש וחצי אילוף בפנסיון) בסיום קורס אילוף למשמעת בחברת LADOG

שיבא- רועה בלגית מלינואה  (לאחר חודש וחצי אילוף בפנסיון) בסיום קורס אילוף למשמעת בחברת LADOG

ג'וקר – רועה בלגי מלינואה גור בסיום קורס אילוף למשמעת בחברת LADOG

קילר- רועה בלגי מלינואה גור (לאחר חודש וחצי אילוף בפנסיון) בסיום קורס אילוף למשמעת בחברת LADOG

טוני – רועה בלגי מלינואה גור (לאחר חודש וחצי אילוף בפנסיון) בסיום קורס אילוף למשמעת בחברת LADOG

ג'וי – גורת רועה בלגית מלינואה  (לאחר חודש וחצי אילוף בפנסיון) בסיום קורס אילוף למשמעת בחברת LADOG

זואי – גורת רועה בלגית מלינואה  (לאחר חודש וחצי אילוף בפנסיון) בסיום קורס אילוף למשמעת בחברת LADOG

 

מלי – כלבת רועים בלגי מלינואה מאולפת למשמעת והגנה בחברת LADOG

צ'ייס – כלבת רועים בלגי מלינואה מאולפת למשמעת והגנה בחברת LADOG

לארי – כלב רועה בלגי מלינואה מאולף למשמעת והגנה בחברת LADOG

 

למה דווקא כלבי רועה בלגי מלינואה – לפניכם מספר סיבות למה הפך המלינואה לכלב המבוקש ביותר בעולם, למי מתאים לגדל מסוג זה, אילוף המתאים לרועה בלגי מלינואה, תקן גזע ועוד.

אילוף מקצועי לכלבי רועה בלגי מלינואה - LADOG - מרכז לאילוף כלבים

אילוף מקצועי לכלבי רועה בלגי מלינואה – LADOG – מרכז לאילוף כלבים

כלבי מלינואה משמשים כיום לכלבי עבודה הטובים ביותר בעולם –  בצבא, למטרות מרדף ותקיפת מחבלים, איתור חומרי נפץ, בשירות המשטרה ככלבים ללכידת עבריינים ולינטרול מלא הן בנשק קר והן בנשק חם ולמטרת חיפוש סמים. בתחום האזרחי הספוטריבי הכולל אילוף משולב למשמעת, הגנה וגישוש, משמש כלב רועה בלגי מלינואה לכלב הטוב בעולם בתחום הספורט הכלבני , המלינואה מתאים מאוד לספורט הכלבני בעקבות יצרי העבודה החזקים שלו.

מלינואה נחשב לכלב ספורט ועבודה מהטובים בעולם - LADOG - מרכז מקצועי לאילוף

מלינואה נחשב לכלב ספורט ועבודה מהטובים בעולם – LADOG – מרכז מקצועי לאילוף כלבים

רועה בלגי מלינואה ככלב משפחה – רועה בלגי באופיו הינו כלב לחוץ מאוד, דומיננטי ונמרץ ביותר, ולכן הוא לא נחשב לגזע האידיאלי לגידול ככלב משפחה, וכלל לא מתאים לגידול עם ילדים קטנים. באילוף מקצועי ניתן למתן את אופיו של המלינואה, אך חשוב לציין שזה לא כלב המתאים לכל אדם. ללא בעלים חזק ואסרטיבי עלול בבגרותו להיות מסוכן, במיוחד הזכרים. ישנו הבדל ענק בגזע זה בין הזכרים לנקבות. נקבה מתונה ופחות דומיננטית מהזכר, לכן תתאים ככלבת משפחה הרבה יותר מהזכר. זכר לא מסורס, אינו מומלץ כלל לגידול במשפחה, בבגרותו עלול להיות מסוכן מאוד. מי שמחפש כלב מקביל למטרת משפחה, מומלץ הרועה גרמני קו דם עבודה –לחצו כאן לרועה גרמני קו דם עבודה. במידה והחלטתם לרכוש רועה בלגי למשפחה, חשוב לבדוק בקפידה את אופיו של הגור, ולבדוק כי הוא אינו דומיננטי. במידה וכבר יש ברשותכם זכר, חשוב לסרסו בגיל חצי שנה. ככל שהטסטוסטרון של הכלב עולה, הסיכוי לשינויים התנהגותיים לרעה באופיו של הכלב עולים. לכן סירוס בגיל מתאים עוצר את הסיכון עם הרועה בלגי מלינואה.

מלינואה צריך לפחות שעה ביום של שחרור בשטח פתוח - LADOG - אילוף מקצועי

 מלינואה צריך לפחות שעה ביום של שחרור בשטח פתוח – LADOG – אילוף מקצועי

כלב עבודה-פרוש המושג כלב עבודה, הוא כלב בעל יצר משחק חזק מאוד (במשחקי נשיכה ומשחקי כדור שונים). יצר המשחק הגבוה של רועה בלגי מלינואה מביא לתוצאות מדהימות באילוף למשמעת. כשמבצעים אילוף מקצועי מקשרים לכלב משחקים לפקודות האילוף, לכן ניתן להגיע לתוצאות הגבוהות ביותר עם כלבי מלינואה.באילוף מקצועי נחשב כלב רועה בלגי מלינואה לכלב הגנה ותקיפה עם הפוטנציאל הטוב ביותר שקיים, לכן בצבא ובמשטרה משמש המלינואה לכלב הטוב ביותר למטרת מרדף תקיפה.

חיזוק הנשיכה של גור רועה בלגי מלינואה - LADOG

חיזוק הנשיכה של גור רועה בלגי מלינואה – LADOG -מרכז מקצועי לאילוף כלבים

עזרים לאילוף רועה בלגי מלינואה- לאחר ביצוע פקודות המשמעת יש לתת למלינואה משחקים כגון: כדור גומי המחובר לחוט, פפירול יוטה באורך 30 ס"מ. לגורים ישנו כדור גומי עם חוט במידה אחת פחות מכדור טניס, ולכלבים בוגרים ישנו כדור בגודל כדור טניס. גם למשחק הנשיכה פפירול ישנם גדלים. לגורים יש לתת פפירול רך ודק ואילו לכלבים בוגרים ניתן לתת פפירול גדול יותר. לגבי הרכות לכלבים בוגרים, זה תלוי בנשיכתו של הכלב. ישנם גם פפירולים ממש עבים, וכריות נשיכה גדולות, המפתחות את יציבות הנשיכה של המלינואה, ובכך מקצרות את אילוף ההגנה. הפפירול וחליפת התקיפה עשויים מאותו החומר. ניתן לעבוד עם מלינואה עם קולר חנק רגיל מגיל ארבעה חודשים, אך קולר דוקרנים אינו מומלץ למלינואה כלל. אפקט הדוקרן לכלבי מלינואה יכול לגרום ללחץ רב ואף לתוקפנות. ישנם כלבי מלינואה שכן אפשר לעבוד איתם עם קולר חנק דוקרנים, אך רק שאין ברירה ושמאלף מקצועי קבע זאת. אילוף מדויק מגיל מוקדם למלינואה, יכול למנוע את הגעתו של הכלב לקולר חזק כגון קולר דוקרנים. גם עם חנק רגיל אסור לתרגל לפני גיל ארבעה חודשים,משום שצוואר הכלב לפני גיל זה עדיין חלש לתיקוני חנק בכלל.

מלינואה נחשב לכלב באתלטי ביותר בעולם – LADOG – מרכז מקצועי לאימון כלבי רועה בלגי מלינואה

גיל נכון לאילוף רועה בלגי מלינואה- הרועה בלגי מלינואה מעצב את אופיו בגיל יחסית צעיר לשאר גזעי הכלבים, לכן אילוף בגיל שלושה חודשים יביא לתוצאות הטובות ביותר, שכן בגיל זה ניתן בקלות לפתח היררכיה עם כלב דומיננטי זה. מלינואה בוגר שכבר התעצב יהיה בגדר משימה בלתי אפשרית לאלף אותו, ופוטנציאל הטמון בכלב יורד. רועה בלגי ללא אילוף בגיל צעיר יכול לא לקבל את בעליו כמנהיגו האמיתי, מכאן סיכויי ההצלחה יורדים.

כושר עבודה חזק ביותר של כלבי רועה בלגי מלינואה- בשונה מרוב הכלבים המלינואה יכול לעבוד לזמן ארוך מאוד. כלבים מגזעים אחרים מסוגלים לעבוד בממוצע שעה ביום, וזאת במידה ועברו אימונים רבים. מנגד, המלינואה יכול לעבוד לפרק זמן ארוך מכל הגזעים האחרים, ולהגיע עד למספר שעות ביום. המלינואה מתאפיין בכושר טבעי חזק יחד עם דבקות במטרה, נתונים ההופכים את גזע הרועה בלגי לכלב היעיל ביותר בשימוש למשימות אילוף רבות- מאילוף למשמעת ועד אילוף למרדפים ואיתור חומרי נפץ.

רועה בלגי מלינואה נחשב לכלב תקיפה חריף מאוד - LADOG - אימון כלבי מלינואה להגנה

רועה בלגי מלינואה נחשב לכלב תקיפה חריף מאוד – LADOG – אימון כלבי מלינואה להגנה

לקורס אילוף כלבים בחברת LADOG-לחצו כאן 

עמידות למזג האוויר-מבחינה הסתגלות למזג האוויר, נחשב רועה בלגי מלינואה לכלב עם היכולות הגבוהות ביותר, הכלב מסוגל לעבוד בתנאי חום קשים יחד עם זאת שבאירופה כלבים אלה עובדים בתנאי קור קשים מאוד של 10- מעלות. חוסן לשינויי טמפרטורה מביא לכך שכלב המלינואה מותאם ביותר לכלב לגידול בחצר.

מלינואה בשמירה על אובייקט - LADOG - אילוף כלבים מקצועי

מלינואה בשמירה על אובייקט – LADOG – אילוף כלבים מקצועי

הרועה בלגי מלינואה, גזע שפותח בשנת 1885 בבלגיה. מטרתו של גזע זה בפיתוחו הראשוני היא להיות כלב למרעה צאן עם יכולות עבודה אדירות. ואט אט, החל לשמש במשימות מגוונות. בשנת 1891 פרופסור ידוע בשם ראול, שעבד עם כלבי הרועה בלגי, הצליח לכנס במקום אחד 100 כלבי רועה בלגי וייצר את בית הגידול הראשון. ולאחר כמה שנים, בכניסת המאה החדשה, נולד לו גזע עם יכולות עבודה מדהימות וקווים ויזואלים ברורים. במלחמת העולם הראשונה, הבלגים השתמשו בכלבי המלינואה בהכרעת קרבות וסייעו בחילוץ והצלה. כבר בשלבים הללו, הבינו מהו הפוטנציאל הטמון בגזע זה, ולאחר שנים ספורות החלו לממשו.
באופן ממוקד, הרועה בלגי נחלק לארבעה תתי גזעים:
1) מלינואה – כלב עבודה מצוין עם שיער קצר (הנפוץ ביותר בארץ ).
2) גריננדל – כלב עבודה עם פרווה ארוכה יותר וצבעה שחור. (נפוץ במידה פחותה)
3) טרווריאן – כלב עבודה עם פרווה ארוכה בגוונים חום אדמדם (לא נפוץ בארץ).
4) לאקנואה – בעל פרווה מקורזלת בגוונים של חום ושחור (לא נפוץ בארץ ובעולם).

זכר מלינואה בוגר בתרגיל הגנה - LADOG - אילוף מקצועי לכלבי רועה בלגי מלינואה

זכר מלינואה בוגר בתרגיל הגנה – LADOG – אילוף מקצועי לכלבי רועה בלגי מלינואה

מלינואה בשירותי הביטחון

כלבי רועה בלגי הם כלבים הנפוצים ביותר מבין כלל כלבי כוחות הצבא והמשטרה. בכל משימות התקיפה, גישוש, מציאת חומרי נפץ, מפיקים מגזע זה את התוצאה הטובה ביותר. לגזע זה ישנם יתרונות רבים על פני גזעים אחרים:
– גודל בינוני המאפשר מהירות וקלילות בכדי לבצע מרדפים ארוכים ולהכריעם מהר ככל האפשר.
– מבנה שרירי – יתרון משמעותי מאחר וכלבי רועה בלגי מלינואה מסוגלים להוציא מקסימום כוח כאשר מבנה גופם בינוני.
– כוח מנטלי רב – (כלבים שאינם "מפונקים). מסוגלים לעבוד בטמפרטורות קיצוניות ובתנאי לחץ כבדים.
– רצון עז למשחקים, דבר המקנה יכולות גישוש ומציאת חומרי נפץ ברמה גבוהה מאוד, וזאת בזכות ההתניה ממציאת חומר נפץ לקבלת משחק.

רועה בלגי מלינואה עם מסכה שחורה - LADOG - מרכז מקצועי לאילוף מלינואה

רועה בלגי מלינואה עם מסכה שחורה – LADOG – מרכז מקצועי לאילוף מלינואה

לקורס אילוף כלבים להגנה-לחצו כאן

הטוב ביותר מבין השלושה הוא המלינואה בגלל תכונות רבות שנסקור בהמשך. ההוכחה לכך היא שזהו הכלב שמשמש את הצבא והמשטרה בכל המשימות שדורשות כלבים (60% הם כלבי מלינואה במקום השני הוא הרועה גרמני).

בהמשך השנים, בתחרויות מאורגנות בכל מקום בעולם, זכה הרועה בלגי מלינואה להערכה רבה וכבוד גדול. וזאת מאחר שהיה הכלב המצטיין בכל תחרויות אילוף ברחבי העולם. ומכאן ואילך, נוצרו קווים מנחים ותצוגות רבות שהדגישו והעצימו את הגזע. ניתן להבחין כי בתחרויות המקצועיות ברחבי העולם, הגזע הנפוץ הוא הרועה בלגי (בתחרויות כמו KNPV,IPO ועוד…). המלינואה, הוא כלב עבודה נהדר ונאמן לבעליו ומשפחתו. גזע זה ניכן בעוצמה פיזית רבה (מבנה שרירי) בשילוב עם יכולות מנטליות חזקות (עמידה בתנאי לחץ של גורמים שונים).

בכדי להגיע למהירות המקסימלית של המלינואה, יש לשמור גל משקל תקין - LADOG - אילוף כלבים

בכדי להגיע למהירות המקסימלית של המלינואה, יש לשמור גל משקל תקין – LADOG – אילוף כלבים

למחיר של קורס אילוף כלבים בחברת LADOG-לחצו כאן 

סקירה טכנית של הגזע:

הכלב הוא בגודל בינוני (דבר המאפשר יכולת תנועה מהירה וכלב בריא שאינו כבד לאורך שנים רבות) בצורה שמזכירה כלבי רועים. אינטילגנטי מאוד. המלינואה הוא הכלב עם זמן התגובה הקצר ביותר מבין כל גזעי הכלבים, דבר המעצים את יכולות העבודה שלו. הרועה בלגי, הוא כלב שבדרך כלל חיי באויר הפתוח עם יכולת הסתגלות לתנאי אקלים קשים ללא בעיה כלל (גם בעונות השלגים באירופה וגם בחום הים תיכוני), ועם זאת, ניתן לגדלו גם בדירה במידה ופורקים לו את המרץ היומי. גזע חד ופעיל מאוד (תורם רבות להיותו כלב שמירה מצוין וללא היסוס).

גור של רועה בלגי מלינואה - LADOG - אימון כלבים מקצועי

גור של רועה בלגי מלינואה – LADOG – אימון כלבים מקצועי

גידול גורים נכון-לחצו כאן 

מבנה כלבי מלינואה:

ראשו דומה לזה של הרועה גרמני, אך פניו מחודדות יותר. הפרווה שעל ראשו היא פרווה קצרה. בדרך כלל לגזע זה ישנה מסיכה שחורה על הפנים. אוזניו מאופיינות בחדות, עם מבנה משולש, בשונה מהרועה גרמני שאוזניו בקצוות מתעגלות. בית חזה מתאפיין בכוח עם רגליים חזקות. התנועה של הרועה בלגי מלינואה היא בעלת סגנון מרהיב שקשה לפספס. גובהו הממוצע של הגזע הוא 60 ס"מ (זכר גבוה יותר ונקבה נמוכה יותר).

כאשר אתם בוחרים בגזע רועה בלגי מלינואה , אתם בוחרים בכלב ש"צמא" לעבודת אילוף מאחר ומטרת פיתוחו היא העבודה עצמה. הגזע מאוד אוהב משחקים בכל צורתיהם (משחקי נשיכה, כדורים וכו').

כדור גומי עם חוט הינו משחק מעולה לכלבי מלינואה - LADOG - אילוף מקצועי לכלבי מלינואה

כדור גומי עם חוט הינו משחק מעולה לכלבי מלינואה – LADOG 

איזו שיטת אילוף מתאימה לכלבכם-לחצו כאן 

לקורס אילוף לרועה בלגי מלינואה בחברת LADOG, אורן אלעמרי 052-3609028

לפרטים אודות הקורס- לחצו כאן 

לטיפים רבים לאילוף כלבים- לחצו כאן 

הסבר על מבחן העבודה KNPV ובו רוב הכלבים הנבחנים הם כלבי רועה בלגי מלינואה :
תכנית הבחינה ב-KNPV:
מערכה 1:
1) רגלי עם רצועה
2) רגלי ללא רצועה עם שינויי כיוון לשמאל ולימין
3) רגלי ליד אופניים
4) ארצה השאר ללא הבעלים
5) סירוב מזון
6) סירוב ממזון שנמצא על הרצפה
7) מבחן שקט, כאשר הבעלים במרחק מהכלב
8) קפיצה מעל מכשול בגובה 1 מטר
9) קפיצה מעל מכשול בגובה 1.75 מטר
10) קפיצה לרוחק באורך 2.25 מטר
11) חיפוש חפצים קטנים
12) שחייה בתוך מים, משיכה של גוף מהמים החוצה ולהביאו אל הבעלים

LADOG - Malinois Belgian Shepherd dog - אילוף כלבי מלינואה

LADOG – Malinois Belgian Shepherd dog – אילוף כלבי מלינואה

מניעת תוקפנות לכלבכם-לחצו כאן

מערכה 2:
1) שמירה על אובייקט
2) מציאה ושמירה על חפץ גדול
3) מציאה, שמירה ונשיכה של אובייקט
4) ליווי חשוד
5) תפיסת אובייקט החמוש במקל
6) סירוב קבלת פקודות מחשוד
7) ליווי חשוד ונשיכתו במידה ומנסה לברוח
8) נשיכת חשוד שמנסה לברוח באמצעות אופניים
9) ליווי חשוד בזמן ששומרים עליו
10) נשיכת אובייקט שיורה בנשק
11) נשיכת אובייקט שזורק חפצים על הכלב
12) ליווי החשוד תוך שמירה על הבעלים במידה וזה מנסה לתקוף אותו
13) לקרוא לכלב "אלי" בזמן שהוא רודף אחרי האובייקט

בכל המבחנים הללו, הכלבים הטובים ביותר הם כלבים מגזע רועה בלגי. על כן, מלינואה הוא כלב עבודה מצוין שמוכח לאורך שנים בעולם גם במבחני עבודה המקצועיים ביותר.

לפרטים אודות כלבי רועה בלגי מלינואה מאולפים למכירה, צרו קשר 052-3609028 אורן אלעמרי.

אילוף מלינואה למשמעת - LADOG - אילוף כלבים

אילוף מלינואה למשמעת – LADOG – אילוף כלבים

לקורס אילוף כלבים בחברת LADOG  צרו קשר- 052-3609028 אורן אלעמרי. לחצו כאן – לקורס אילוף בחברת LADOG

לחצו כאן – למחירים ומסלולים של קורסי האילוף בחברת LADOG

איזו שיטת אילוף מתאימה לכלבכם-לחצו כאן 

לחשיפה נכונה של כלבכם-לחצו כאן 

לפנסיון כלבים LADOG -לחצו כאן 

לדף הבית – אילוף כלבים