משחק נכון בין כלבים

משחק נכון בין כלבים- LADOG

כיצד להבדיל בין משחק סביר בין כלבים לבין משחק העלול להתפתח לתוקפנות וכיצד להימנע מחשיפה שלילית לכלבים דומיננטים.

כלבים שמשחקים חזק מידי- ישנם כלבים שמשחקים באופן כל כך חזק שעלולים לגרום לכלב אחר להילחץ ולהגיב בצורה תוקפנית כלפי אותו כלב, מה שיגרום בעתיד לאותו כלב ששיחק בכוח להיות תוקפן בעצמו כיוון שחווה תוקפנות מכלב אחר. סיבת התוקפנות של הכלב הזר בדרך כלל לא תקושר עם המשחק התקיף שלו מלכתחילה. הכלב שמשחק חזק פשוט יכול להתחיל לפתח חשדנות מכלבים אחרים ולהיות תוקפן בעצמו. לכן שהבעלים רואה שהכלב משחק בצורה שהכלב השני אינו מסוגל להתמודד מולה, יש לתקן את הכלב על כך, וכשהכלב משחק רגוע יש לעודד אותו על משחק נכון.

משחקי שליטה בכלבים -LADOG

משחקי שליטה בכלבים -LADOG

משחקי שליטה- משחקי שליטה בכלבים נחשב לדבר טבעי, אך משחקי שליטה יכולים להפוך בקלות לתוקפנות. כאשר יש כימיה טוב בין הכלבים המלווה בקצת קפיצות או נשכנות מצב זה נחשב לסביר, אך כלב שכל הזמן קופץ על כלב אחר ולא נותן לא כלל להתאושש במשחק, יכול להוביל בקלות ממשחק לתוקפנות. במצב זה חשוב שהבעלים יתערב ויתקן את הכלב על משחק חזק מידי. נשיכות ממושכות של הכלב לכלב אחר גם מצריכות התערבות מצד הבעלים. נשיכה ארוכה יכולה לגרום לכלב לתגובה של פחד ותוקפנות מיידית. כלב שרץ במהירות לכלב זר יכול להלחיץ את הכלב מאוד, לכן שאתם חושפים את הכלב שלגם לכלב אחר, שמרו מרחק למספר דקות ורק אם רואים שהכול תקין ניתן לקרב בין הכלבים. בקורס אילוף כלבים ב LADOG מלמדים שפת גוף נכונה במשחק ומאיזו נקודה יש לתקן את הכלב וכיצד.

משחק נכון בין כלבים-LADOG

משחק נכון בין כלבים-LADOG

להקת כלבים מול מפגש כלבים בפארק- בלהקת כלבים המצב הוא שונה לחלוטין ממפגש של חצי שעה עם כלב בפארק. להקת כלבים גדלה כל הזמן ביחד ומגיל צעיר, בצורה זו ההיררכיה שנוצרת היא שונה. בלהקת כלבים הכלב השולט מראה לגורים מי השולט. שלהקה נמצאת כל הזמן יחד, הלחץ הוא קטן יותר ועדיין ישנם מצבים שכלבים נתקפים ונפצעים ממשחקי שליטה שהופכים לתוקפנות של ממש. במקומות כמו קיבוצים שהכלבים כמעט תמיד משוחררים, ובדרך כלל זה אותם כלבים, ישנה היררכיה ברורה, אך גם כאן ישנם כלבים שעד שמצאו את מקומם בהיררכיה נפצעו ואף איבדו את חייהם. מפגש עם כלבים בוגרים בפארק מעלה את הסיכון להתפתחות קרב ממשחק. כאשר נפגשים שני כלבים שלא הציבו להם גבולות ברורים למשחק נכון כשהיו גורים,  עלולים למצוא את עצמם לאחר משחק קצר בתוך קרב קשה. בגידול כלב נכון צריך כמובן לחשוף את הכלב להרבה כלבים אך במקרים מסוימים שהכלב מגזים במשחקי כוח הבעלים חייב לתקן.

משחקי נשיכה בין כלבים עלול ליצור לחץ רב- LADOG

משחקי נשיכה בין כלבים עלול ליצור לחץ רב- LADOG

האם מומלץ לתת לכלבים לשחק ביניהם במשחקי כדור או משחקי נשיכה שונים- מצב של משחק כלבים עם כדור או כל משחק שהבעלים הביא מהבית, יכול להביא ממשחק חמוד להתלקחות של ממש. ניקח לדוגמא כדור: כדור נחשב לגורם משמעותי מאוד לתוקפנות בין כלבים. מצב שחשוב להימנע ממנו הוא שהכלב שלכם רץ לעבר אדם שבאותו רגע משחק עם כלבו בכדור. ישנם כלבים רכושניים למשחקים שלהם, ומצב של התקרבות של כלב זר לכדור שלהם יכולה להיגמר בתוקפנות מצד הכלב שמשחק עם הבעלים, לכן בכל פעם שהכלב רץ לכיוון משחק של כלב אחר יש לקרוא לו אליי. משחקים בפארק הם אחד הדברים החשובים בגידול כלב, אך המשחק צריך להיות עם הבעלים ולא עם כלב אחר. בקורס אילוף כלבים בחברת LADOG נותנים דגש חזק על משחקי נשיכה וכדור עם הבעלים, ומלמדים את הכלב שאסור לו לגשת לכלב אחר שמשחק עם בעליו.

משחק כדור עם הבעלים, חשוב מאוד בגידול -LADOG

משחק כדור עם הבעלים, חשוב מאוד בגידול -LADOG

חשיפה נכונה לכלבכם במשחק בין כלבים- מומלץ להימנע מחשיפה לכלב שמשחק באופן דומיננטי מידי. כלב כזה עלול להפוך את כלבכם לפחדן ואף תוקפן לכלבים. כאשר אתם רואים כלב שמנסה להכניע את כלבכם ללא הפסקה, והכלב שלכם כבר לא יכול להתמודד כלל, חשוב מאוד להתרחק מכלב זה בכדי לא ליצור לכלבכם טראומה מכלבים בכלל. חשיפה לכלב כזה עלולה ליצור מרחק מכלבים אחרים וסגירות. חשוב לחשוף כמה שיותר ליד כלבים בערך באותה רמה. לא תמיד משנה הגודל של הכלב. ישנם מקרים שכלב קטן יכול להשתלט גם על כלב גדול. לרוב גודל הכלב הוא כן משנה אך לא תמיד. בכל אופן קחו את הכלב שלכם לסביבה עם כמה שיותר כלבים חדשים אך ודאו כי הוא מסוגל להתמודד עם אותו כלב איתו אתם מפגישים. בקורס אילוף ב LADOG מבצעים חשיפה נכונה לכלבים בעזרת כלבים שונים ויציבים בכלבייה.

תוקפנות לכלבים בכלל– בעיית תוקפנות יכולה להיגרם לא רק ממשחק לא נכון ישנם מספר סיבות לתוקפנות בין כלבים- לחצו כאן – על אילוף כלבים תוקפניים.