גרוננדל רועה בלגי

גרוננדל – רועה בלגי – LADOG

גרוננדל -רועה בלגי – Groenendael – היסטוריה, אופי, מאפיינים ואילוף המתאים לכלבי גרוננדל. בחברת LADOG – ידע מקצועי ונסיון רב באילוף גרוננדל.

גזע הגרוננדל, ככל כלבי הרועים הבלגים, הוא גזע מוכר, אהוב ומשמש לעזר רב בשירות האדם. הליכתו האתלטית, פרוותו השחורה והמרשימה והאינטליגנציה הרבה שלו הפכו לסימני ההיכר שלו, בנוסף לאופיו המתאים מאוד לאילוף. ככלב משפחה, הגרוננדל הוא נאמן מאוד, מגן על בעליו ומצוין עם ילדים. בעזרת טיפוח ואילוף נכון הכולל הקניית הרגלי ציות, הוצאת אנרגיה מספיקה ביום ושמירה על סביבה נקיה ומתאימה, יכול הגרוננדל להפוך לאחד מבני הלוויה הטובים ביותר שיכול האדם למצוא.

אילוף מקצועי לכלבי גרוננדל - LADOG

אילוף מקצועי לכלבי גרוננדל – LADOG

ההיסטוריה של הרועה בלגי גרוננדל  – Belgian Sheep Dog Groenendal

כלבי הרועים הבלגיים באופן כללי מתחלקים לארבעה, כשלכולם אופי דומה ורק מראה שונה ואופייני למקום בו הורבעו באופן מסורתי. כלבי הרועים הבלגיים נועדו לסייע לרועים בשמירה על העדרים ולכן עד היום נחשבים לבעלי חושים מפותחים מאוד.
כלבי הרועים הראשונים הורבעו על ידי חקלאים בלגיים שכאמור, השתמשו בהם לשירותם. לאחר מכן, כאשר התייצב הגזע באופן מספק, החלו אנשים להעדיף גזע רועים זה על פני האחר. לכן, ניתן להניח שהגרוננדל הוא גזע שפותח עבור בעלים שהעדיפו צבע פרווה כהה יותר ואחיד.
מבחינה היסטורית, הם מוכרים באופן רשמי רק מן המאה ה-19, כשעד אז סוגי הגזעים השונים בתור הרועים הבלגיים לא היו מוכרים או לא מובדלים אחד מן השני. מקורו של גזע הגרוננדל הוא בכלבה שחורה, רעת צאן, שזווגה עם כלב שחור אחר. שמותיהם ניתנו להם לאחר מכן, בהתאם לכפר או לאזור ממנו הגיעו מלכתחילה.

כלב רועה בלגי, גרוננדל - LADOG

כלב רועה בלגי, גרוננדל – LADOG

כלבי הרועים הבלגיים הפכו במהלך השנים כמסייעים בשירות האדם גם למטרות גישוש, זיהוי פצועים\חומרי נפץ וכן, ככלבי שמירה יעילים. בייחוד בזמן מלחמת העולם, למרות שגידולו והרבעתו של הגזע המסוים הזה נפגעה יחסית באותו הזמן. בדומה לשאר גזעי הרועה הבלגי, גם כלב הגרוננדל הוכרז לראשונה בשנת 1891, בעת הקמת מועדון כלבי הרועים הבלגיים. חשוב לציין שהגרוננדל עד היום משמש להרבעת גזע הטרוורן כדי לשבח את הגנים של שני הזנים הדומים כל כך אחד לשני, מלבד צבע הפרווה של הגרוננדל שהוא שחור.

גרוננדל נחשב לכלב הגנה מעולה - LADOG

גרוננדל נחשב לכלב הגנה מעולה – LADOG

אופי ומאפיינים של הרועה בלגי גרוננדל
הגרוננדל, כיתר כלבי הרועים הבלגיים, נחשב לכלב אינטליגנטי, אנרגטי, בעל תקשורת גבוהה עם הבעלים, עם אהבה גדולה מאוד למשחקים. מתאים לתחרויות אילוף למשמעת והגנה . מדובר בגזע אשר פותח מראש כדי להיות מסוגל להבחין במטרות ולרדוף אחריהן ולכן חושיו מפותחים מאוד. הוא יכול להיות כלב שמירה מצוין על הבית. באשר לאילוף, הוא נחשב לנוח יחסית, אולם חשוב להקפיד להנחיל לו משמעת וערכים כבר מגיל צעיר, שכן מדובר בכלב שמסוגל להוציא את האנרגיה על מטרות שונות בבית במידה ולא ילמד מראש להימנע מהן. בנוסף, הוא זקוק באופן כללי להוצאת אנרגיה רבה, לפחות שעה ביום.
ללא גידול נכון עלול הגרוננדל להפוך דומיננטי בבגרותו ולתת סימני תוקפנות לבני הבית ולזרים. גרוננדל הוא רק אחד מארבעת הכלבים השונים ממשפחת הבלגיים, והוא נחשב לעדין מבין הארבעה והכי פחות דומיננטי. אך עדיין הוא יותר דומיננטי ביחס לרוב הגזעים בעולם. המלינואה במשפחת הבלגיים נחשב לדומיננטי ביותר. לגידול במשפחה עדיף לרכוש נקבה, היא פחות דומיננטית בהרבה מגרוננדל זכר.

רבים בישראל מתבלבלים בין הרועה גרמני קו דם עבודה השחור לרועה בלגי השחור גרוננדל. פעמים רבות נתקלנו באנשים שרוצים לקנות רועה בלגי שחור ולבסוף הבנו שהם בכלל מתכוונים לרועה גרמני קו דם עבודה שחור. למי שמבין הם אינם דומים, אך למי שלא מכיר את הגזעים נוטה להתבלבל ביניהם.

במרכז הכלבני - LADOG - נסיון רב באילוף כלבי גרוננדל

במרכז הכלבני – LADOG – נסיון רב באילוף כלבי גרוננדל

אילוף המתאים לרועה בלגי גרוננדל – באילוף מקצועי ניתן להגיע עם הגרוננדל לרמות תקשורת גבוהות מאוד, קשר העין עם הבעלים והתלהבות בפקודות המשמעת. כלבים אלה מככבים בתחרויות אילוף למשמעת והגנה בכל העולם, ומגיעים להישגים מעולים. מה שמייחד אותם זה אהבתם הנדירה למשחקים. משחקי נשיכה שונים וכדורים. את המשחקים האלה מקשרים עם פקודות המשמעת, בצורה זו גורמים לגרוננדל להפוך את האילוף לחוויה הכייפית ביותר הן לכלב והן לבעלים. לא מומלץ לתת לכלב את המשחקים סתם. קישור המשחקים לפקודות בלבד תגרום לגרוננדל להתלהב מפקודות המשמעת. . דוגמא לקישור הפקודה למשחק: בצעו עם כלבכם את פקודת הרגלי ומיד עם סיום הפקודה שחקו איתו עם הכדור. בצורה זו הכלב יחכה לסיום הפקודה והתלהב מאוד מהאילוף. בקורס אילוף למשמעת בחברת LADOG מאלף כלבים מקצועי ידריך אתכם כיצד לפתח את יצר המשחק לגרוננדל שלכם.

גרוננדל נחשב לכלב עבודה ומשפחה מעולה - LADOG

גרוננדל נחשב לכלב עבודה ומשפחה מעולה – LADOG

חשיפה נכונה של הרועה בלגי – גרוננדל – על מנת שהגרוננדל שלכם לא יהיה פחדן, חשוב לחשוף אותו נכון ובתדירות גבוהה למקומות חדשים, אנשים וכלבים. ללא חשיפה נכונה עלול הגרוננדל להיות עדין, ביישן ומפוחד. בעיה זו נפוצה בכלבי גרוננדל שלא נחשפו נכון בגיל צעיר. גם כאן בשונה ממשפחת הבלגיים ובמיוחד המלינואה, לגרוננדל נטייה להיסגר. בגיל שלושה עד תשעה חודשים, קחו את הגרוננדל על בסיס יום יומי למקומות חדשים.  בגיל זה הכלב מעצב את אופיו ונחשף בצורה הטובה ביותר. תמיד שאתם יוצאים מהבית קחו אתכם משחק נשיכה, ושחקו איתו כאשר את רואים שהכלב מראה סימני פחד במקום חדש. ריצה של הבעלים עם הכלב ותוך כדי משחק גורמים לכלב להיפתח. הגור מחקה תמיד את הבעלים ולכן התנהגות כזאת של הבעלים תגרום גם לגרוננדל שלכם לתקשורת וביטחון רב.

גרוננדל מסוגל לעמוד על שני רגליים בשונה מרוב הכלבים האחרים בגודל זהה -LADOG

גרוננדל מסוגל לעמוד על שני רגליים בשונה מרוב הכלבים האחרים בגודל זהה -LADOG

אילוף גרוננדל להגנה- הגרוננדל נחשב לכלב מצויין למטרות שמירה והגנה אישית. יצר המרדף של הגרוננדל גבוה מאוד. ביצר המרדף של הגרוננדל משמתשים באימון ההגנה על מנת לעורר את הגנטיקה הטבעית של הגרוננדל. מרדף תוך התחבאות של האובייקט בהגנה היא המפתח להעלאת היצר הטבעי של הגרוננדל. מומלץ לרכוש פפירול וכרית נשיכה על מנת לחזק את הנשיכה של הכלב. גם עם צעצועי הנשיכה משתמשים בצורה של מרדף תפיסה. בקורס אילוף להגנה בחברת LADOG מאלף כלבים מקצועי ידריך אתכם כיצד לפתח את יצר הנשיכה של הגרוננדל שלכם.

מראה חיצוני ומשקל
כלב הגרוננדל שייך לגזעי הכלבים הגדולים, אם כי הוא לא מאוד גבוה או רחב. פרוות הגרוננדל היא שחורה וארוכה והפרופיל שלו מרובע, בייחוד ביחס לכלב הרועה הגרמני אליו נוטים להשוות אותו. עצמות הפנים והגוף של הגרוננדל קלות יותר, דבר המסייע לו בריצה ובמרדף.
גובה הזכר והנקבה נע בין 56-65 ס"מ ומשקלם נע בין 24-30 ק"ג.

טיפול, טיפוח, מחלות גנטיות ועוד

באשר לפרווה, הוא זקוק להברשות קבועות ומקלחות בתדירות הנכונה, הודות לפרוותו הארוכה. הגזע, ככל הרועים הבלגיים, לא ידוע כבעל נטיות למחלות גנטיות ולכן נחשב לכלב בריא. הוא בדרך כלל לא רגיש למזון מסוים, אולם אם קיימים סימני רגישות יש להיוועץ עם הווטרינר. חשוב לציין שככל שהכלבים גדולים יותר, ייתכן ויסבול בגיל מבוגר מבעיות שונות באגן. באופן רגיל, חשוב להגן על פרוותו העבה מפני טפילים שונים ולכן חשוב להקפיד לספק לו סביבה נקיה ומסודרת.

לקורס אילוף כלבים מקיף בחברת LADOG, צרו קשר 052-3609028 אורן אלעמרי מנהל LADOG.

לחצו כאן -לפרטים אודות קורס אילוף כלבים בחברת – LADOG

לחצו כאן – למחירים ומסלולים של קורסי האילוף בחברת LADOG

לטיפים מקצועיים לאילוף הגרוננדל שלכם – לחצו כאן